اسپیس ایکس امکان استفاده زودهنگام از اینترنت استارلینک را برای واشنگتن فراهم کرد
نوشته شده توسط : ساحل

رسانه‌های رسمی در گزارشی اعلام کردند شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) اسپیس‌ایکس (SpaceX) به‌تازگی در آمریکا مورداستفاده قرار گرفته است. بر اساس شنیده‌ها، گروه‌های واکنش اضطراری ایالت واشینگتن طی هفته‌های اخیر برای اهدافی خاص از استارلینک بهره گرفته‌اند. این نخستین باری است که استفاده‌ی رسمی از استارلینک،‌ رسانه‌ای می‌شود.

ارتش ایالت واشینگتن که شامل واحد گروه‌های واکنش اضطراری هم می‌شود در اوایل ماه آگوست ۲۰۲۰ (اواسط مرداد ۱۳۹۹) فرایند استفاده از پایانه‌های مخصوص استارلینک را آغاز کرد تا بتواند سرویس اینترنت را به مناطقی که توسط آتش‌سوزی‌های گسترده ویران شدند بیاورد. پایانه‌های موردبحث، دستگاه‌های کوچکی روی زمین هستند که به‌شکل بی‌سیم با ماهواره‌های استارلینک ارتباط برقرار می‌کنند.

گفته می‌شود گروه‌های واکنش اضطراری ارتش واشینگتن هفت پایانه‌ی اینترنتی دارند و توانسته‌اند آن‌ها را با موفقیت در منطقه پیاده‌سازی کنند. ریچارد هال، مدیر بخش ارتباطات اضطراری در اداره‌ی نظامی ایالت واشینگتن، دوشنبه‌ی گذشته در مصاحبه‌ای به وب‌سایت CNBC گفت: «تاکنون هیچ تجهیزات ماهواره‌ای تاکتیکالی ندیده‌ام که بتوان آن را با این سرعت راه‌اندازی کرد. به‌علاوه هر تجهیزاتی که راه‌اندازی کرده‌ام، ازلحاظ قابل‌اتکا بودن، به استارلینک نزدیک نمی‌شوند». 

منبع:

https://www.zoomit.ir/internet-network/363359-washington-emergency-responders-spacex-starlink-internet/





:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: